FIM Speedway Grand Prix přichází se žhavou novinkou

FIM Speedway Grand Prix zase o kousek zajímavější

FIM Speedway Grand Prix je nejvyšší plochodrážní soutěží světa. Nejlepší plochodrážní jezdci bojují každoročně o body v závodech, aby na konci sezony vzešel ze šampionátu mistr světa. A od letošní sezony bude boj o body ještě o něco zajímavější.

Promotér přišel s novinkou bodování tréninků. Prozatím se jedná o pilotní projekt, který bude v Varšavě a v Cardiffu a každý jezdec tak může získat celkem až osm bodů do celkové kvalifikace. Samotný závod to bodově nijak nezmění, každý jezdec bude i po tréninku do závodu vstupovat s nulovým ziskem. Ovlivnit to může celkovou kvalifikaci.

Nový projekt má jasná pravidla

Při každém závodě FIM Speedway Grand Prix bude jako doposud probíhat kvalifikační trénink.  16 jezdců se rozlosuje do 4 skupin a bojovat budou o co nejlepší čas na kolo během dvou bloků po dvou minutách. Všichni 4 jezdci jedné skupiny budou na dráze ve stejný čas, takže i pro diváky bude takový trénink atraktivnější. Nejrychlejší jezdec v každé skupině si zajistí místo ve “sprintu”. Ve Varšavě a v Cardiffu se utkají čtyři nejlepší jezdci tréninku na dráze, v jízdě na čtyři kola a budou si rozdělovat body do celkové kvalifikace. Nejlepší z této bitvy odejde se 4 body, druhý se 3 body, třetí se 2 body a poslední s této jízdy si do celkové kvalifikace vyjede jeden bod. Vítěz tohoto tréninku nezíská jen body, ale také získá první volbu při výběru startovních pozic. Poté si budou vybírat jeho soupeři ze “sprintu” a ostatní jezdci budou mít pozici výběru danou časem během kvalifikačního tréninku. 

Zamíchá to celkovou kvalifikaci?

Projekt může poměrně dost zahýbat celkovým pořadím. Podle ředitele závodu Phila Morrise je to reálné: “Může to změnit to, zda se jezdec stane mistrem světa nebo ne. Může to udělat rozdíl mezi tím, zda jezdec dosáhne na medaili nebo ne, anebo to může ovlivnit jejich šance na setrvání v seriálu pro rok 2025“. Morris navíc tento trénink vidí jako spravedlivý souboj: “Rozdělení 16 jezdců do skupin po čtyřech zajistí, že každý bude mít spravedlivou šanci dostat se do sprintového závodu, přičemž nejrychlejší jezdec z každého kvarteta se kvalifikuje – nikoli čtyři nejrychlejší jezdci celkově“. Dodal navíc, že pokud by jezdci nebyly rozděleni do skupin, nebyl by souboj spravedlivý, protože povrch drah se v průběhu tréninku často mění. 

Zdroj/Foto: FIM Speedway 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*